יום שני, 7 בינואר 2013

אלכסנדר השני


לפה הגענו  בסוף כי ההתחלה הייתה קשה ולא רצינו לבעס ישר בפתיחה 

בעקבות סיור שעשיתי בקורס מורי דרך ובגלל שלא מזמן היינו בשפך ורצוי דידקטית לקשור את הדברים  ובגלל הנרקיסים והשבת החורפית נראה לי שנחל אלכסנדר זה בהחלט מקום ראוי להמשך המסלול לאורך שביל ישראל. באו גם אימרי וליטל עם אלה ואור הקטנה ונפגשנו במגרש החניה העמוס של גשר הצבים. פילסנו דרכינו בין המכוניות הרבות שהפכו את גדת הנחל  למגרש חניה מפוקק  והחלטנו שאנחנו לא מתייאשים ונהנים בכל אופן  ואכן הגענו לגשר לראות צבים ושפמנונים.
זאת היתה הזדמנות לספר על אלכסנדרים שונים שעל שמם אולי נקרא הנחל - גם לי קוראים אלכסנדר וגם אלכסנדר ינאי (מבית ינאי) וגם שיח' איסכנדר  וביחוד על אלכסנדר  מוקדון והדרך שלו לפתוח קשרים מסובכים, סיפור שאלון אימץ בכל ליבו יחד עם השאיפה הצנועה לכבוש את העולם.
אלכסנדר מ. 
קשר גורדי 


אופטימים 

 הילכנו בין גדרות אבן ושלוליות בוץ.



 מצאנו חיפושית ע-נ-ק-י-ת היה ירוק וכמעט אירופאי  עד שג'יפ חצוף חצה ברייס את השלולית והתיז עלינו מים.
  זכינו להדגמה למה קורה לחיה "ארסוס איזראליטיס" כשהיא שומעת קללה שמתחילה בכּוּס ונגמרת באֶמָק – היא יוצאת מהחלון של האוטו ומתחילה לספר שהיא רוצה לקיים יחסים עם נשים שהלכו לעולמן רק כי הם קשורות אלי גינאולוגית. הוא גם גילה לי שאמי ערבייה.  טוב גם באירופה כידוע לא הכל ורוד.
התרשמנו עמוקות מתהומות הטמטום האנושי . התקיים דיון במה היה קורה אילו החיה הייתה משתחררת ומסה לנשוך. סיכום:  אימרי הודיע שהוא היה בורח קובי ומירי היו עוברים להתקפה ואני? אני חושב שאני עם אימרי. ( לא בגללי בגלל הילדים)  
מצאנו בחדווה גדולה את הסימן של השביל– המכונה לוגו – הג'יפים והטרקטורונים נשארו מעבר לגדר. ואנחנו יכולנו להתמזג  בנחת בטבע  



ראינו מרבדי נרקיסים וכמובן שהייתה הזדמנות לספר את הסיפור העצוב על הנרקיס שהתאהב בעצמו עד שטבע. היה דיון האם אגדות היו באמת ואלון אמר שהוא מאמין בנרקיסים. גם אני. הכול היה ירוק עז ומטולל והרגשנו כמו בפרסומת למים מינרלים או שמפו.


הדגמת לחש הקסם. 
אלון עכשיו בעניין קוסמים והסטארט-אפ שלו זה פיתוח הלחש "שְׁלִיקִיטִי-שְׁלָאקֶטִי-שְׁלָאק" שאמור להעביר אותנו לאיי הקסם.
הדגמת קסם 

השמש ירדה ועל האקליפטוסים החלו להתקבץ מאות ואלפי קורמורנים. שמנו לב שהקקי שלהם לבן – והתקיים דיון למה הקקי שלהם לבן ושלנו חום. אלה התוודתה שלפעמים יש לה קקי אדום אבל זה רק כשהיא אוכלת סלק. נשאלה השאלה אם לתינוקות שאוכלים רק חלב לבן יש גם קקי חום ואכן הוא צהבהב או בז' אך בכל מקרה לא 
לבן. היה דיון ער בסוגיה



קקי מגוון 
. התקיים דיון בעניין.תחפשו ברשת תשובה 


תראו מה שקקי יכול לעשות לצבע


סיפרתי על האבטיחים שגידלו בעמק סביב הנחל ועל איך היו משיטים אותם על הנחל עד לים לנמל בעל השם המצחיק מִינְתְ-אָבּוּ-זָבּוּרָה שהיה ממש בשפך. הגענו לחירבת סאמארה שנבנתה כבית מכס שבו ישב המוכס וספר כמה אבטיחים שטים בנהר.
יש כבר רקפות וכמה כלניות ואלון החליט שהחירבה היא בעצם מקדש ומי ואם תסתכלו בתמונות תראו שיכול להיות שהוא צודק.







עמיר סבתא צוף ואני תירגלנו את המשחק חת-שתיים-שלוש-כדור-הארץ וממש בשקיעה הגענו לשפך שם חיכה לנו האוטו הכחול שלנו.

התברר שצוף עשתה מה שמתאים יותר לי ושכחה את המפתחות של האוטו בגשר הצבים. מזל שיש חברים טובים כמו נעמי שנחלצה לעזרתנו אחרת היינו נשארים שם עד עכשיו ותראו איזה גשם יורד.


וקצת קישורים לחרוצים 
על הקורמורנים בכלל אלו של חוות חפציבה (ליד חדרה) בפרט . העונה זה עכשיו 
על שיקום נחל אלכסנדר - זה עבוד'ה קצת אקדמית אבל יש תקציר 











    

תגובה 1:

  1. מעולם לא ביקרתי בגדה הצפונית וצפונה לה, בין הכבישים 4 ו 2.

    השבמחק